Om WCR

onsdag 18 maj 2011

Välbehövlig träning!

Tisdag och äntligen dax att få hoppa upp på sadeln igen efter helgens härliga rundor.
Bassan och jag hade bestämt att idag var det backträning som stod på schemat. Ganska välbehövligt kan tyckas för en annan som var tvungen att släppa klungan redan i första backen i lördags.
Kl. 19.30 var det bestämt träff utanför Sahlgrenska hållplats, men ingen Bassan i syne!! Jag står och väntar i 10 min och konstaterar snabbt att det inte var jätte varmt idag och att jag borde ha isolerat mig med varmare kläder, tills plötsligt en dam med hund kommer fram till mig och frågar "- Väntar du på någon?
- JA, svarar jag lite förbluffade över frågan från den vilt främande damen. "-Det står en lika dan som du och väntar runt hörnet" säger hon. Polleten faller då ner och jag tackar för hjälpen smatidigt som Bassan och jag upptäcker varandra.





















Vi drar genast vidare till backen vid Guldheden för att sätta igång dagens pass och få igång pulsen.
10 gånger upp och ner bestämmer Bassan, som kört backen titigare, att vi ska klara under 1 timma. Absolut tänker jag, inga problem!
Första rundan avklarad och jag är helt slut....9 kvar.....hur ska jag orka!!
Andra rundan och det gick lättare än första....hmm....det var ju possitivt.
Efter 9 rundor och växlarna börjar strejka är de så äntligen dax för sista rundan. Bassan sätter fart och jag tätt bakom men får snabbt se Bassan segla iväg då både orken och växlar vill annat. Segandes upp för sista stignigen infriar sig en känsla av himmelsk salighet när jag snabbt konstaterar att nu är har jag gjort det!! och kommer till slut upp på toppen.
Klockan stannar på totalt 20 km och cirka 1 timma. Nöjda över dagens pass skiljs vi sedan åt för att snabbt åka hemåt för en uppfriskande dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar