Om WCR

fredag 6 maj 2011

Hålla tider!

Söndag morron och klockan ringer okristligt tidigt. 07.50 och huvudet vill bara ner djupare i kudden.
En viss Öberg har bestämt tiden för dagen cykelpass och vill där med förstöra veckans skönaste morgon med att stirra upp i ottan för att jaga kilometrar. Limpan och Bassan har också anmält sitt intresse. Mötesplats för dagens runda blir Linnéplatsen kl.09.00. Det sista Öberg säger till undertecknad innan vi skiljs åt på lördagkvällen är: " Va i tid nu för en gångs skull "



















Kan hålla med om att jag kan vara lite av en tidsoptimist i mellan åt....MEN.
08.45 och jag stämplar in på Vidblicksgatan hos Öbergs...Anna öppnar lite lagom nyvaken. Ingen Öberg hemma?! Jag slår mig ner i hallen och väntar en kvart när plötsligt ytterdörren rycker upp och Öberg kommer inrusandes med ett humör som kan skrämma vilket gangster-gäng som helst.... Tänker för mig själv: De här blir en spännande dag!!



Limpan som kämpar frenetiskt med sin pollen-allergi fick redan backa ur kl.02.37 då ett sms med texten: " Har skitsvårt att andas. Tror inte jag kan va med " dimper ner i telefonen på natten.
Vi rullar ner mot Linnéplatsen för att möta upp Bassan, en kvart försenade, och möts av vår förvåning av en tom Linnéplats. Ingen Bassan i syne och jag plockar fram luren för att ringa utan resultat.
- "Blir nog bara vi två idag", säger jag med lite försiktig och ängslig röst till Öberg som nu lugnat ner sig en smula. Men så dyker han upp med ett leende på läparna och taggad till tusen, Bassan.
Rundan slutade med 53 km och en härlig välförtjänt kaffe på vårat kvarters Café Mahogny i solen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar