Om WCR

tisdag 10 maj 2011

Skam runda!

Efter att i sista sekunden fått ställa in lördagens tävling pga av andra privata fallenheter blev det ingen premiär denna helgen. Eftersom veckan bara är 7 dagar kort räcker den ibland inte till för vissa. Och som den tidsoptimist jag tydligen uttalats vara så fick jag inte till planeringen denna helgen. Sorry gubbs!!
Eftersom samvetet tröt ordenligt i lördags fick jag istället boka söndagen som cykeldag. Drog tidigt på söndagsmorronen iväg ett sms till Persson som snabbt replikerde med -"JAG KAN!"


















Efter en dålig natts sömn och dåliga matvanor dagen innan var jag inte helt "fit for fight" för några längre turer på sadeln. Om det berode på dåligt samvete och tröstätande låter vi vara osagt.
Vi bestämde oss till slut för att köra den vanliga Lindome-rundan, som dagen till ära bjöd på motvind första halvan av rundan.
Med härlig medvind på tillbaka vägen och en spurtuppgörelse hela vägen fram till Linnéplatsen slutade klockan på 1.20 på 45 km. Spurten fick betraktas oavgjord då "photo-finish" ej var disponibelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar