Om WCR

fredag 11 november 2011

VI ÄR ÖVERALLT!

I onsdags var det dax för nytt 90 min TDF (Tour de France) pass. Efter att ha plöjt igenom hela underleverantörs mässsan på Elmia under dagen och hälsat på...tjaa...större delen av utställarna var både huvud och ben trötta och ville inget hellre än ligga på soffan och dricka varm choklad.
Men icke! Efter att Glenn...JA...han är från Göteborg.....släpt av mig vi korsvägen, var det bara hem och ladda med bananer och en tallrik flingor.
17.45 stämplade undertecknad in på Sats och till min stora förvåning möts jag av en ombytt och klar Persson som även idag värmt upp med en lite lätt löptur ner till gymmet.


Passet drar igång med en något bättre uppslutning än tidigare. Idag är det 38 min konstant klättring som gäller plus 4 bergspris och 2 spurtpris.
Känns som ett tungt pass en dag som denna. Men så snart pulsen gått upp släpper segheten i benen och det börjar nu bli KUL. Benen känns bara piggare och piggare. Idag har Jonas (ledare) valt mycket smakfull musik som gör att passet går extremt lätt och man får hela tiden ny energi. Guru josh project blandat med Metallica blir en perfekt kombination.


Helt slutkörd och matt i kroppen blir det sedan ombyte i omklädningsrummet där en vild debatt uppstår!
Bil fritt eller ej på Vätternrundan 2013?! Åsikterna är många och Persson försöker flika in ett och annat.
Efter att ha skaffat oss en ny vänn i debatten promenerar vi tillsammans utåt mot kylan där snabbt min vackra Gnaget mössa ryker på. VI ÄR ÖVERALLT  !! hör jag då vår nya vän högt brister ut... samtidigt som han pekar med hela handen på sitt blanka AIK skärp. Äntligen en Aik:are till i Göteborg tänker jag för mig själv och dagen känns nu helt fullbordad.

1 kommentar:

  1. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

    Thanks!

    Mandie Hayes
    mandie.hayes10@gmail.com

    SvaraRadera