Om WCR

fredag 4 november 2011

Gymkort och Tour de France!

Nu har det hänt. Jag, Sigge har gått och köpt ett gym kort hos Sats.
Vet inte riktigt vad som hände där men nu blev det så i alla fall. Har ju alltid varit en liten motståndare till att låsa in sig på gym när man kan vara ute i friska härliga naturen och roa sig istället.
Men när man valt att bo på denna sidan jordklotet är det inte lika lätt att cykla året om. Och eftersom frugan satte stopp för en Trainer i vardagsrummet blev valmöjlighetern inte så många. Spinning på Sats blev valet.

Att valet föll på Sats kan enkelt förklaras så här: Nära!
Eftersom Sats ligger precis på andra sidan gatan var detta ett starkt argument för att välja detta.
Persson som är en Sats-gymmare av högre räng hade även ett finger med i valet. Då Sats nu kör så kallade "Tour de France Spinning" med extra hård träning och längre pass på 90 min som Persson provkörde förra året, var detta också en anledning.

Så i onsdags blev det dax för första Tour de France passet. 90 min spinning. Med 2 st bergspris och 10 st utbrytningskörningar.
Eftersom jag nu har haft ett långt uppehåll i träningen pga av förkylning blev det att hålla igen till en början för att orka hela passet. Men igenom tog jag mig helt gnomblöt från topp till tå..

Ikväll blir det troligtvis intervallpass på rullskidorna med Persson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar