Om WCR

tisdag 13 september 2011

Nya 2012:or och en blöt tur!

Lidingöloppet närmar sig och nu är det endast en hel veckas träning kvar för att vila sig lite smått i form nästa vecka. Då benhinnorna vart helt rasande på mig den senaste tiden och motat mig från några längre träningspass var det bara att acceptera att längre än 1 mil går inte just nu.


Idag var det tänkt att köra milbanan i Skatås för att få lite kuperad terräng. Men efter har varit i vårt kära grann Län Halland över dagen och sedan återvänt tillbaka Göteborg stod regnet i backen. Inget man kan påverka och bara att acceptera. På plats i Skatås började ombytet till löparkläder i bilen vilket blev en trång historia. Efter ha konstaterat att löparklockan inte fanns med idag blev tålamodet något mindre och det var bara att ge sig iväg utan koll på fart och takt. Ganska snart infann sig en enorm huvudverk som inte gick att ta miste på samtidigt som nu regnet hade fått kläderna ett par kilo tyngre.
Med en huvudverk som vägrade släppa blev det därför en reviderad runda på 8 km istället.


Var även tidigare på dan förbi Trek Sveriges huvudkontor i Halmstad för att se om några nyheter för 2012 hade kommit in. När jag ganska snart fått förklarat för mig att det var återförsäljarvecka men att undantag kunde göras fick jag en helguidad tur bland alla nya modeller och alla nya tillbehör från Bontrager.
Det var som att komma in i Himlen!!!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar