Om WCR

tisdag 5 april 2011

Sol = Regn!

Igår var det så dax. Äntligen efter si så där nästa exakt 5 månaders väntande och rehabilitering var det dax för löpar premiär. Solen sken och temperaturen hade äntligen behagat sig hoppat upp på 10 grader och jag bestämde mig för att ge mig ut på egen hand. Nu var det dax att få plocka ut de nya Asics skorna på en fin runda och känna pulsen rusa upp ytterligare några slag. Självklart börjar GPS klockan strula det första som händer, så jag fick bara gå på tid.
37 min senare och tillbaka på Start, hade jag äntligen fått svetten att pärla sig i pannan och benen att skaka.
En härlig premiär runda var nu till enda.





















Mycket vill ha mer. Träningsverken hade satt in, men ändå bestämdes ett nytt löppass i sällskap med bröderna Johansson/Öberg. Idag behagade dock inte solen träda fram mellan de stora mörka molnen med lätta regnstänk.
8 km i Skatås i 5 min tempo blev dagens resultat. Idag fick de gamla trotjänarna sitta på fötterna igen då underlaget representerades i form slabbig och gägig teräng.
Alla som vet att småbarnspappor har ett oerhört stressigt och hektiskt liv förstår varför inte Öberg hann stanna kvar för fotografering.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar