Om WCR

tisdag 19 april 2011

Faktiskt inte helt okey!

Combacken avklarad.....med krossat självförtroende och dålig motivation!
I lördags var de så dax att samla ihop sex av WCR medlemmarna för att be ge sig till Sandared utanför Borås och börja säsongen där vi slutade den förra året. Tre glada Göteborgare i form av Öberg, Bassan och Sigge satte av med cyklarna lastade på bilen kl.09.00....(nja...jag vet att du inte håller med om tiderna exakt Öberg)...och tre småläningar i form av Uffe, Torgny och Richard startade sin resa mot Borås.
Glada i hågen och lätt medsjungande på Öbergs avstängda radio ringer de plötsligt på ifånen....
-"Ulf här...Du vi blir nog aningens seeeeeena...hehe....jag måste nog köpa ett par skor"
Ulf hade glömt skorna på hatthyllan hemma i Gnosjö....hur man nu för övrigt har skorna på hatthyllan och inte på sko hyllan!?...och var därför tvungen att åka och investera på lördagsmorgonen.

Väl framme i Sandared ombytta o klara bar det av i en tät klunga....
ojojoj....detta kommer bli en tung dag kände jag direkt.. Efter 2 mil var jag redan efter och låg längs bak o slirade....tyvärr blev de så illa att mina kära WCR kollegor fick stå och vänta in mig vid ett fler tall tillfällen längs uppe på backkrönen lite lagom irriterande när den frustande tjuren kom o segade sig upp för toppen.
Detta är faktiskt inte helt okey!! och jag får be mina kära kollegor om ursäkt för "dåligt förberedande" inför denna dagen.

Väl tillbaka i Sandared slutade distansen på 65 km. Tiden och farten och all annan information är redan raderad ur GPS klockan... Nu var de bara att bryta ihop och kanske komma igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar