Om WCR

måndag 22 augusti 2011

Semestern är över!

Med 4 veckors semester bakom sig och ett något så när till dött intresse för motion var det på söndagsmorgonen dax att blocka fram cykelväskan med den intorkade svettlukten och dra på sig brottarlinnet igen.
Då samvetet att vilan på semestern fick ta överhand, bestämes jag mig för att köra ett distanspass men i lugnt tempo. Eftersom frugan gärna sover ut på morrnarna var det i lugnt hus jag kunde ge mig iväg i morron dimman med solen som började värma upp.
7 mil på Hällesåkersrundan blev det i ett ganska svag sydlig vind. Väl hemma igen efter lite drygt 2 timmars frånvaro var det dax att väcka fru Sigbladh som nyvakna ögon ser sin man i brottarlinne slita av täcket.
En proteinbar och två kokta ägg senare blev det en kaffe i solen på kvaterets caffé Mahogny.


Efter ha varit en sväng på stan för att inhandla nya jeans till frugan ryckte det även i löparbenen som ville ut och slita. Med en lite lätt övertalning fick jag med mig sällskap upp till Skatås och begav mig tillsammans med fru Sigbladh ut i löparspåren. Iförd förra årets extremt smaklösa löpar t-shirt från midnattsloppet blev det med något sega och trötta ben och en hårt jagande fru 7 km runt i Skatåsskogarna. 
Nu väntar en hård träningsvecka med mycket löpning. Dax att komma iform nu när det endast är 32 dagar kvar till Lidingöloppet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar