Om WCR

tisdag 9 november 2010

Återhämtningsrunda!

Måndag kväll och precis hem kommen från jobbet. Trött som vanligt och lagom munter....det är ju måndag. Då dundrar madam in genom dörren.....säger att hon skaffat en egen PT (personal trainer) som hon ska uppsöka kl.19.00.

Tankeverksamheten börjar gå igång. Jag kan ju inte vara sämre jag. Ringer direkt mina 3 ända kontakter, ett negativt och två possitiva.
Slänger mig i bilen och hämtar först upp en något stressad Oberg som möter mig med målarpenseln i högsta hugg. Vidare ner mot Vasa och hämtar Carl-Magnus i en för dagen ny löparoutfit - något besviken sätter han sig i baksätet när han konstaterar att Perra saknas i truppen.


Väl uppe i Skatås blir det den "vanliga rundan". Carl-Magnus sätter genast iväg i hejdlöst baklänges löp innan han fångas upp av Oberg och undertecknad. Resten av rundan avverkas i ett lite halv mediokert tempo utan några oförutsedda tempoökningar - skönt och få en återhämtingsrunda.

( En extremt nöjd Oberg tar en återhämntningskaka )




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar